Naravna kozmetika, naravna prehrana, zeliščna zdravila, naravni preparati, naravni dodatki k prehrani | Apoteka Natura d.o.o.

  • Mar 11, 2016

  • Ogledi: 319

  • Komentarji: 0

Voda in pomen hidratacije telesa, ki pomembno vpliva na kakovost življenja.

Voda opravlja v telesu podobno funkcijo, kot jo imajo reke in morja na našem planetu. Njena naloga je, da odnaša vso nesnago, ki nastaja pri presnovi, povečuje obrambne sposobnosti telesa pred strupenimi snovmi, prenaša informacije po celem telesu in vzdržuje stalno temperaturo. Voda je osnovna sestavina vseh celic, tkiv in telesnih tekočin. Preprečuje trenje med površinami tkiv in vzdržuje vlažnost sluznic v telesu. Voda je poglavitna sestavina živih bitij in predstavlja približno 70 do 85 odstotkov človekove telesne teže.

Koliko vode popijete čez dan? Kdaj štejete, koliko kozarcev ste zaužili?

Sama sem bila, še 10 pred leti, kronično dehidriran človek. Bila sem v tako močni dehidraciji, da moje telo ni prepoznalo potrebe po tekočini in žeje nisem nikoli občutila. Mislila sem, da imam pač malo poseben organizem, ki nima take potrebe po vnosu tekočin, kot drugi. In tudi trudila se nisem, da bi spila kaj več oziroma, da bi sploh dajala kakršenkoli poudarek na to. Do obdobja, ko sem se začela vsako noč zbujati, zaradi močnih krčev v podplatih in mečih. Krči niso popuščali in večkrat sem se zjokala od same bolečine. Začela sem raziskovati in prišla sem do zaključka, da je pomanjkanje tekočin glavni vzrok pri nastalih tegobah.

Naj opišem še kakšno je bilo moje zdravstveno stanje v tistem obdobju. Imela sem alergijo na pršice in seneni nahod. Moj imunski sistem je bil precej šibek in dejansko sem zbolela vsaj petkrat letno (temperatura narastla tudi do 42°C). Živela sem življenje »na zadnjici« in nisem niti hrepenela po kakršni koli spremembi. Živela sem od ogljikovih hidratov in to je bila dejansko edina oblika hrane, ki me je nasitila, no ja… tako sem mislila takrat…

…ko sedaj pogledam nazaj in razmišljam, ni niti čudno, da sem takrat tako obstala – simbolno ali ne, v meni dejansko ni bilo nič pretočnega.

Ko sem se takrat prvič soočila s svojim stanjem sem, zanimivo, uspela najti še kup izgovorov, da se izognem zaužitju dveh tekočih litrov kot, da bi mi pitje tekočin bil ne-vem-kakšen napor. Kasneje sem na lastni koži ugotovila, da je hidratacija organizma ključnega pomena za zdravje in počutje. Namreč sedaj, ko že približno deset let vsak dan zaužijem minimalno dva litra zdravih tekočin se je moje stanje učinkovito spremenilo na bolje. Alergije so mi vse izzvenele in dejansko nimam nikakršnih težav tudi v obdobju, ko vse buhti od cvetenja. Imunski sistem je mnogo krepkejši in res redko pride do bolezni, pa še takrat le za obdobje 2 – 3 dni (temperatura ne preraste 38°C). Sedaj si ne predstavljam življenja brez gibanja in počutje je neprecenljivo. Tudi prehrambne navade sem temeljito spremenila. Ogljikovih hidratov pojem sedaj manj, kot kdaj koli prej in nisem lačna.

Seveda ni le tekočina zaslužna za vse te spremembe, je pa zaslužna za veliko. Voda je življenje!!! In voda je tista, ki dejansko vpliva na pretok vsega, tudi energije. Je pa tudi res, da moramo posvetiti kar nekaj časa tudi temu področju našega vsakdana. Sama si vsako jutro načrtujem tekočino in obroke za čez celoten dan. Tako v službo vedno pridem z najmanj litrom čaja in litrom limonade. Če za to ne bi poskrbela, bi verjetno preživela dan v dehidraciji, kar bi se kasneje odražalo na moji prebavi, počutju, kvaliteti spanja in še kje verjetno.

Kaj piti?                                                                                                                                                           

Glede na zdravo kmečko pamet bi kdo mislil, da je vse bolje kot nič. Pa vendar…

Voda iz pipe je super in res se lahko čutimo privilegirane, da spadamo med ta 2%, ki še imamo ustrezno pitno vodo, a se moramo zavedati, da je precej trda in lahko vpliva na nastanek vodnega kamna tudi v naših organizmih. Zato se bolj priporoča vodo prekuhati ali pa si iz nje narediti čaj. Priporočljivo je tudi, če si pest domačih jabolčnih krhljev pokuhate v vodi.

Voda z limono je kombinacija, ki se priporoča vsem, katerih želodec to dopušča. Limona je bogata z vitamini B1, B2, B3, B5, B6 in B9, zato njen sok blagodejno vpliva na živčni sistem in seveda z vitaminom C, ki krepi obrambno sposobnost organizma in izboljšuje tudi absorpcijo železa. Ugodno vpliva na presnovo in prebavo, zato se jo priporoča tudi po zaužitju težje prebavljivih obrokov.

Donat in mineralne vode se priporoča nekje do pol litra na dan, po obrokih.

Izogibajte se vsem sladkanim sokovom, gaziranim pijačam in pripravljenim napitkom (tudi športnim) saj po večini vsebujejo veliko dodanega sladkorja. Vode z okusi so polne sladkorja in so ena najslabših izbir za potešitev žeje.

In še eden od nasvetov za dolgo, zdravo in kakovostno življenje. Vsako jutro in večer pričnite in končajte dan s kozarcem mlačne vode. Ta ritual vam bo znižal tveganje za nastanek srčno žilnih bolezni in srčne kapi, omilil morebitne glavobole, uredil prebavo in pozitivno vplival tudi na respiratorni in nevrološki sistem ter pomagal pri dobremu počutju, zdravemu izgledu vaše kože in še in še bi lahko naštevala.

Vsak odrasel človek, ki nima zdravstvenih omejitev (dializa, srčno popuščanje…) naj bi dnevno zaužil 2 – 2,5 l tekočine, ob fizičnih naporih pa še vsaj pol litra več. Idealen predlog pitja tekočin bi bil približno 2 dcl na pol ure. To pomeni, da ima telo čas vodo absorbirati in na tak način tudi ne bomo ves čas na toaleti. Izogibajte se »nalivanju« s tekočinami oziroma, da popijete več kot pol litra naenkrat, ker si s tem ne boste naredili nobene usluge, preveč tekočine izplakuje iz telesa tudi pomembne snovi, kot so vitamini in minerali.

10 kozarcev tekočine na dan, odžene vse bolezni stran! :)

Pa lep vikend vam želim,

 

Monika 

Tags:

Pusti komentar

Prepiši varnostno kodo v spodnji okvirček